Sylvester uit Haacht is provinciaal Unizo ‘Kmo van het Jaar’

Unizo Vlaams-Brabant & Brussel heeft vrijdagavond evenementenbureau en productiehuis Sylvester uitgeroepen tot ‘Kmo van het Jaar’. Brauzz uit Londerzeel gaat naar huis met de titel ‘Beloftevolle kmo van het Jaar’.

Cluster(s): creativity

UNIZO organiseert jaarlijks de wedstrijd ‘KMO van het Jaar’ om ondernemers en ondernemerschap in de kijker te zetten en te belonen. Een expertenjury beoordeelt alle kandidaten op belangrijke ondernemersthema’s zoals financieel beleid, marketing & communicatie, innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, energie & milieu én ondernemingszin. De provincie maakte de winnaar bekend tijdens een feestelijke uitreiking.

Sylvester is KMO van het Jaar 

Sylvester is het langst bestaande productiehuis uit ons land. Geert Vanoverschelde (huidig CEO) richtte het bedrijf in 1993 op samen met Erik Hendriks, die ondertussen van zijn pensioen geniet. Naast de productie van fictieseries, documentaires en films organiseert Sylvester ook vernieuwende, creatieve video’s en beklijvende events. 

Tijdens de coronacrisis in 2020 zette Sylvester de actie #mercivanuitmijnkot op poten en ontwikkelde het de virtuele evenementenlocatie MEEPLE, dat de beleving van gewone webinars en videoconferenties ver overstijgt. Het droeg ertoe bij dat het bedrijf standhield in de media- en eventsector die gitzwarte tijden kende. In tegenstelling tot vele sectorgenoten groeide de kmo van 15 medewerkers précorona tot 33 medewerkers vandaag, aangevuld met freelancers. 

Sylvester is actief in een sector die snel en steeds in verandering is. Dit houdt het team ad rem. Trends en technologische innovaties worden nauw opgevolgd en zaken worden continue in vraag gesteld met het oog op permanente verbetering.  Een raamovereenkomst met de Vlaamse Overheid en wederkerende klanten zorgen voor financiële stabiliteit.  Ook op vlak van duurzaamheid worden zowel intern (gebouw, wagenpark, …) bewuste investeringen gedaan, alsook in de samenwerking met klanten. 

Brauzz wordt 'Beloftevolle KMO van het Jaar'

Brauzz. uit Londerzeel werd verkozen als ‘Beloftevolle KMO van het Jaar’. Zij ontwikkelen innovatieve en duurzame schoonmaakproducten die de huidige plastic verpakkingen op een ecologische manier vervangen. Hun missie: duurzame consumptie mogelijk maken door innovatieve producten te ontwikkelen die niet inboeten op kwaliteit, gebruiksgemak en betaalbaarheid. 

“We zijn zeer vereerd om deze prijs in ontvangst te nemen, 2 jaar nadat we provinciaal Starter van het Jaar werden. We zijn een jong en dynamisch team met een grote missie. Het is dan ook hartverwarmend om deze erkenning en steun te krijgen. Het toont dat we op de goede weg zijn om verandering te brengen in zeer vervuilende industrie”, aldus co-founder Lowie Vercraeye.

Bron: Unizo Vlaams-Brabant en Brussel

Gerelateerd nieuws

Een innovatief idee? Wij subsidiëren tot 150.000 euro!

22 augustus 2022 | Cluster(s): Sports.Tech , creativity , food , health , logistics , cleantech

Ook dit jaar kijkt de provincie uit naar jouw innovatieproject. Daarvoor ontvang je maximaal 150.000 euro (tot 50% kosten van je project). Jouw project zorgt voor de versterking van onze kennisregio Vlaams-Brabant en kadert in één of meer van volgende Smart hubs (Food, Health, Logistics, Cleantech, Creativity). Het zet in op een vermarktbaar product of dienst.

Alle nieuws

Gerelateerde activiteiten

13
dec

Sinds Mark Zuckerberg Facebook heeft hernoemd naar Meta, is de metaverse een buzzwoord dat je regelmatig tegenkomt. Maar wat is het nu? Is het een tijdelijke hype of echt iets relevants en nieuws? Moet je er nu al mee aan de slag of is het nog te vroeg? In deze infosessie gaat de wereld - of de metaverse - helemaal voor je open.

Alle activiteiten
    Een initiatief van:
  • {title}
  • {title}
  • {title}
  • {title}