Twipe Mobile Solutions uit Heverlee kaapt prestigieuze Leeuw van de Export weg

Flanders Investment & Trade bekroont als Leeuw van de Export 2022 (#LvdE22) twee Vlaamse bedrijven die internationaal pionieren binnen hun niche: Twipe Mobile Solutions en Kipco-Damaco. Het Vlaams-Brabantse techbedrijf Twipe Mobile Solutions ondersteunt nieuwsmedia bij hun digitale transformatie.

Cluster(s): creativity

Leuven, 14 september 2022 – Met de 21e editie van de Leeuw van de Export laat Flanders Investment & Trade Vlaanderen opnieuw kennismaken met twee exportkampioenen. Tijdens de prijsuitreiking in Leuven ontvingen Danny Lein, CEO en Dana Nastase, Head of Business Development bij Twipe Mobile Solutions en Iris vandaele, commercial en Marketing Director en mede-eigenares van Kipco-Damaco en Paul Larmuseau, CEO de prestigieuze trofee uit handen van Vlaams minister-president Jan Jambon en Joy Donné, CEO van FIT.

In de categorie ‘Bedrijven met max. 49 medewerkers’ gaat de trofee naar Twipe Mobile Solutions. De technologiespeler uit Heverlee haalde het van voedingsproducent Belkorn uit Diest en XenomatiX uit Leuven. Lang voor de biotrend doorbrak, bracht Belkorn al biobaby- en kinderkoeken op de markt. XenomatiX is specialist in het gepatenteerde lasersysteem Multibeam-LiDAR dat onder meer zijn afzet vindt in rijhulpsystemen en zelfrijdende voertuigen.

Twipe Mobile Solutions: Leeuw van de Export 2022 in de categorie ‘Bedrijven met max. 49 medewerkers’

“De komende jaren willen we een tech scale-up uitbouwen die in de Champions League van de nieuwsindustrie speelt.” – Danny Lein, CEO Twipe Mobile Solutions

Ontstaan als innovatiepoot van mediagroep Corelio bedient deze techspeler uit Heverlee vandaag ruim 80 krantentitels in 13 verschillende landen met zijn software. Met de softwaretoepassing van Twipe Mobile Solutions leest u de digitale krant op een gebruiksvriendelijke manier, zowel via webbrowsers als mobiele apps. Verder laat de technologie toe om leesgedrag te monitoren.

Onder meer Le Monde, The Telegraph en The Daily Mail staan op de referentielijst van Twipe Mobile Solutions. Samen met The Times ontwikkelden ze dan weer JAMES, een digitale butler die via artificiële intelligentie gepersonaliseerde leeslijsten samenstelt voor abonnees. Het techbedrijf streek er een stevige innovatiesubsidie voor op van Google. Bovendien opende JAMES de deur naar onder meer de Scandinavische landen.

Naast Scandinavië is het bedrijf vandaag actief in onze buurlanden, Italië, het VK en in de VS, samen goed voor een aandeel van 92% in de omzet. Naast softwareontwikkelaar positioneert Twipe Mobile Solutions zich als thought leader binnen zijn niche, onder meer door deel te nemen aan wetenschappelijke onderzoekstrajecten. De inzichten hieruit deelt het via publicaties, gespecialiseerde congressen en zijn eigen blog. Naast verdere groei in de VS en het VK wil Twipe Mobile Solutions de komende jaren ook dieper binnendringen in het Duitse medialandschap.

“Op tien jaar tijd slaagde Twipe Mobile Solutions erin om kind aan huis te worden bij de grote internationale nieuwsmerken. Verder overtuigde de Vlaams-Brabantse techspeler de jury met zijn innovatieve spirit én zijn vastberadenheid om ook een volwaardige kennispartner te worden van zijn klanten die een digitale transformatie doormaken.” – voorzitters van de eindjury Joy Donné (CEO, FIT) en Sonja Willems (voorzitter raad van bestuur, FIT)

ID Twipe Mobile Solutions (2021)

·      Locatie: Heverlee

·      Aantal medewerkers: 28 voltijdequivalenten (België)

·      Omzet (2021): € 4.307.149,89

·      Exportaandeel in de omzet (2021): 92%

·      Aandeel niet-EU-landen in de export: 9%

·      www.twipemobile.com

    Een initiatief van:
  • {title}
  • {title}
  • {title}
  • {title}